قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن

 
سپتیک تانک
سپتیک تانک

انواع سپتیک تانک

تصفیه فاضلاب در روستاها و اجتماعات کوچک دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشد و در بسیاری از موارد تفاوت‌های چشمگیری بین روش‌های قابل استفاده در روستاها و اجتماعات کوچک با شهرها وجود دارد. مهم‌ترین این تفاوت‌ها ناشی از پراکنده بودن واحدهای مسکونی در اغلب روستاها، کم بودن میزان فاضلاب تولیدی، عدم دستیابی به سرعت خود شستشویی در شبکه‌های فاضلاب، کم بودن توان مالی و... می‌باشد.

سپتیک تانک واحدهایی هستند که در آنها فرایند حذف جامدات قابل ته نشینی به واسطه ته نشینی و هضم بی هوازی این جامدات صورت پذیرد و متداول‌ترین واحدهای پیش تصفیه برای سیستم‌های درجا تصفیه فاضلاب هستند.

سپتیک تانک غالبا در تصفیه فاضلاب بهداشتی واحدهای مجزا و پراکنده و یا در پیش تصفیه فاضلاب مناطقی که از شبکه جمع‌آوری ثقلی فاضلاب با قطر کم استفاده می‌نمایند، بکار گرفته می‌شود.

سپتیک تانک شامل سه بخش اصلی می‌باشند

مخزن سپتیک


در ابتدا فاضلاب خروجی از منزل یا واحد مجزای دیگر (مانند مدرسه، هتل، پاسگاه و ...) از طریق لوله فاضلاب رو وارد بخش اول سیستم یعنی سپتیک تانک می‌گردد. مخزن به نحوی طرح می‌شود که فاضلاب ورودی به آن ‌بین یک تا سه روز باقی می‌ماند، در مدت مذکور مواد معلق سنگین فاضلاب به صورت لجن در کف مخزن ته‌نشین شده و بیشتر مواد معلق سبک و ازجمله روغن و چربی به تدریج به شکل کف غلیظی در سطح مایع شناور می‌گردند.

مخزن سپتیک تانک می تواند از مواد زیر تولید شود

  • مصالح ساختمانی (آجر و سیمان)
  • بتنی
  • فایبر گلاس
  • پلی اتیلن
  • فلزی
  • کامپوزیت

وقتی‌که مقدار فاضلاب وارد مخزن می‌شود به اندازه هم حجم آن پساب از لوله خروجی دفع می‌شود. لجن ته‌نشین شده در کف مخزن در اثر فعالیت باکتری‌های غیر هوازی تجزیه گردیده ایجاد گاز می‌نماید.

شرکت زادآب با بیش از 40 سال تجربه در زمینه تولید تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب یکی از کارآزموده ترین شرکت ها در ایران می باشد. برای استعلام قیمت، مشاوره و خرید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نتیجه فعل و انفعالات مزبور، کاهش قابل ملاحظه حجم لجن می‌باشد و به همین دلیل معمولا تخلیه لجن مخزن هر 2 تا 4 سال یک‌بار بر حسب زمان ماند طراحی ضرورت می‌یابد. در پساب مخزنی که به طور صحیح طرح و اجراشده باشد مواد معلق و تیرگی کمی وجود خواهد داشت ولی هنوز کاملا صاف نیست و بوی مخصوص فاضلاب می‌دهد.

بعلاوه پساب مزبور ازنظر سازمان محیط زیست به علت دربرداشتن باکتری‌های بیماری‌زا، کیست و تخم کرم‌هایی که کاملا از بین نرفته‌اند مخاطره انگیز می‌باشد.

مخزن سپتیک تانک
مخزن سپتیک تانک

همزمان و متناوب با تجزیه لجن در مخزن گاز تولید می‌شود که به صورت حباب‌های ریز به سوی سطح مایع صعود می‌نماید. گازهای مزبور در حین برخورد به فاضلاب وارده مواد آن را با میکرو ارگانیسم‌ها که عامل اصلی عملیات تجزیه‌اند جذب می‌کنند. این ذرات در سطح مایع تجمع یافته و به تدریج آن را سنگین و ضخیم می‌کنند تا آنجا که کف حاصله در اثر افزایش وزن اندکی زیر سطح مایع قرار می‌گیرد.

مخزن سپتیک تانک
مخزن سپتیک تانک

 مخزن تقسیم سپتیک


مایع خروجی از بخش مخزن برای توزیع در منطقه جذب وارد اتاقک یا جعبه توزیع می‌گردند.

مخزن تقسیم سپتیک تانک
مخزن تقسیم سپتیک تانک

نکته: در مواردی که منطقه جذب به لحاظ قومی مرتفع‌تر از سپتیک تانک باشد و یا در حالتی که از گنبدهای ماسه‌ای مرتفع به عنوان ناحیه جذب استفاده گردد، در اتاقک توزیع برای تأمین فشار لازم از پمپ استفاده می‌شود.

سپتیک تانک
سپتیک تانک

 ناحیه جذب در سپتیک


پساب خروجی از مخزن توزیع در نهایت وارد منطقه جذب گردیده و در آنجا به منظور تصفیه نهایی در خاک منطقه توزیع می‌شود.
اگر سیستم به خوبی طراحی و نگه داری گردد میکرو ارگانیسم‌های موجود روی ذرات خاک منطقه جذب مواد آلی موجود در پساب را مصرف نموده و پساب قبل از رسیدن به آب‌های زیرزمینی فاقد این مواد خواهد بود.

ناحیه جذب سپتیک تانک
ناحیه جذب سپتیک تانک

مخزن سپتیک تانک عمدتا به شکل مکعب مستطیل یا استوانه (افقی و عمودی) ساخته که نوع استوانه‌ای عمودی آن به دلیل کم بودن فاصله‌ی بین ورودی و خروجی دارای پایین‌ترین راندمان می‌باشد.

ارزیابی محل و برنامه‌ریزی اجرای سپتیک تانک

طرح، اندازه و موقعیت قرارگیری سپتیک تانک بستگی به خصوصیات محل موردنظر دارد. این خصوصیات شامل توپوگرافی، وضعیت خاک و زه کشی است و به محض مشخص شدن آنها تصمیم‌گیری در خصوص طرح میسر می‌گردد.

کاربرد های سپتیک تانک


یکی از کاربرد های جالب سپتیک تانک نه در صنعت بلکه در مصارف خانگی و شهری است. از سپتیک تانک برای متعادل سازی فاضلاب انسانی و از خروجی آن برای آبیاری ریشه درختان از طریق لوله کشی زیر زمینی استفاده می کنند.

شرکت زادآب به عنوان تولیدکننده تجهیزات آب و فاضلاب آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان می باشد. در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

021-55256411-12

09927380994

نوشتن دیدگاه

نظر شما بعد از بازبینی کارشناسان زادآب ثبت خواهد شد.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

سایر محصولات

  • چربی گیر +

    چربی گیر فاضلاب چربی گیر دستگاهی است که بر سر خروجی فاضلاب هایی با مقدار چربی بالا نصب می شود و با روش هایی چربی یا گریس فاضلاب را حذف می کند یا کاهش می دهد. چربی گیر فاضلاب آشپزخانه اطلاعات بیشتر
  • اسمز معکوس +

    فرآیند تصفیه اسمز معکوس اسمز معکوس از جمله روش هایی است که امروزه به طور گسترده در شیرین سازی آب دریا و کشاورزی و خانگی جداسازی مواد آلی و سمی از پساب های صنعتی بکار برده می‌شود. اسمز معکوس ( آب اطلاعات بیشتر
  • دی اریتور دیگ بخار +

    دی اریتور در دیگ بخار از دی اریتور (دیریتور) برای هوازدایی در دیگ بخار استفاده می شود. وجود گازهایی مانند اکسیژن در آب ها باعث فرسایش سیستم های صنعتی شده و راندمان عملکرد آنها را کاهش می دهد اما دی اطلاعات بیشتر
  • سختی گیر رزینی +

    سختی گیر آب رزینی (Water Softener) که درون آن سیلیس و رزین های تبادل یونی قرار دارد و آب سخت املاح کلسیم و منیزیم با استفاده از رزین های تبادل یون به آب نرم تبدیل می کند. سختی گیر آب اطلاعات بیشتر
  • منبع کویل دار +

    منبع کویلی چیست منبع کویل دار متداول ترین و بهینه ترین روش برای تولید آبگرم بهداشتی مصرفی و ذخیره آن می‌باشد. در مخزن کویل دار آب داغ یا بخار تهیه شده توسط دیگ یا پنل های خورشیدی، داخل یک کویل اطلاعات بیشتر
  • هیدروسیکلون - مخزن هیدروسیکلون +

    هیدروسیکلون و تصفیه ذرات معلق هیدروسیکلون ابزار ساده و موثری برای گرفتن مواد دانه‌ای و جامدات ساینده از آب می‌باشد. از Hydrocyclone تصفیه آب به منظور جداسازی و حذف ذرات ماسه از جریان ورودی به شبکه‌های توزیع و سیستم های اطلاعات بیشتر
  • آشغالگیر +

    فرآیند آشغالگیری آشغالگیری یکی از فرآیندهای تصفیه فیزیکی می‌باشد که در اکثر تصفیه خانه‌ها و در ابتدای فرآیند تصفیه وجود دارد. در این مرحله عمل حذف و جداسازی مواد جامد و شناور با قطرهایی بیش از ۵.٠ سانتی متر صورت می‌پذیرد اطلاعات بیشتر
  • فیلتر پرس +

    دستگاه فیلتر پرس فيلتر پرس جهت جدا سازی ذرات جامد از مایع در محلول های سوسپانسیون در فرآیند های مختلف صنعتی بکار می رود. اجزای اصلی دستگاه فیلتر پرس عبارتند از: شاسی دستگاه، جک و سیستم هیدرولیک، صفحات فیلتر (از اطلاعات بیشتر
  • قیمت آنتی اسکالانت +

    آنتی اسکالانت ( antiscalant ) محلول ضد رسوب می باشد که جهت رسوب زدایی به ممبران دستگاه های تصفیه آب شیرین کن ro تزریق می گردد. آنتی اسکالانت چیست آنتی اسکالانت مهمترین ماده شیمیایی است با فرمول شیمیایی متفاوت که معمولا در اطلاعات بیشتر
  • اسید دیسکلر - قیمت اسید دی اسکلر +

    اسید شویی با اسید دیسکلر اسید دیسکلر (دی اسکلر) پر کاربرد ترین ماده جهت شستشوی مخازن است. اسید دیسکلر (دی اسکلر) با پایه HCl 33% می تواند با قدرت و اطمینان بالا تمام رسوب ها را از سطوح مخازن، بویلر اطلاعات بیشتر
  • 1
  • 2

ارتباط با کارشناسان

دپارتمان تصفیه آب: 09223345280

دپارتمان تصفیه فاضلاب: 09927380994

دیگران مطالعه کرده اند

تلفن زادآب